Tänapäeval pole enam piisav, kui veebileht lihtsalt töötab – see peab olema ka kasutajasõbralik. Hea veebileht peaks vastama kõigile Jakob Nielseni kasutatavuse komponentidele ning ideaalis neid isegi ületama. Kuigi minu kogemused veebilehtedega on enamasti olnud pigem positiivsed, olen paratamatult sattunud ka väikeste õuduste otsa.
Näiteks rikuvad mitmed veebipoed väga lihtsat reeglit: ostukorvist ostu sooritamiseni peaks liikuma kiiresti ja mõne lihtsa sammuga. Kui aga selgub, et enne ostu pead end kindlasti nende kliendiks registreerima ja (liialdades) ka mõne sektiga liituma, kaob mul isiklikult kiirelt huvi ja ostu sooritamine jääb pooleli. Olen ka kokku puutunud olukorraga, kus ühe suure toiduketi veebipoes sai kampaaniamärgistusega tooteid (nt „3=2“) osta ainult mitmekaupa st puudus igasugune võimalus soetada vaid üks toode. Kujutage nüüd ette olukorda, kus tahate proovida uusi tooteid, aga peate need ostma ainult 3-pakki korraga. Või vajate ühte pakki piima, aga olete sunnitud ostma mitu pakki korraga või füüsiliselt poodi minema.
Positiivsete kogemuste hulka kuulub aga sujuv ostukogemus alates ostukorvist kuni maksmiseni. Kuna olen suur veebist ostleja ja väldin viimastel aastatel füüsilisi poekülastusi nii palju kui võimalik, on mul selles osas palju kogemusi. Kiire elutempo tõttu tuleb ette ka olukordi, kus vajalikke oste tuleb teha liikvel olles – näiteks telefonist. Kui veebipoel on olemas mugav äpp, mis mäletab varasemast sinu andmeid ja eelistatud pakiautomaati ning lubab tasuda Apple Pay abil näotuvastusega, on ostlemine tehtud erakordselt kiireks ja lihtsaks.
Teise positiivse kogemusena tooksin välja mitemete toidupoodide mobiilirakendused, kuhu saab registreerida oma kliendi- ja maksekaardi ning tänu sellele ei pea isegi rahakotti kaasas kandma. Paljud neist võimaldavad kasutada äppi ka ostupuldina – valid tooted äpi abil otse riiulilt, skaneerid ja maksad ilma järjekorras seismata(üldjuhul). See teeb kogu poekogemuse oluliselt kiiremaks ja mugavamaks ning selliste lahendustega olen hea meelega valmis ka tulevikus oste tegema.
Kokkuvõttes on kasutajasõbralikud veebipoodide ja äppide lahendused need, mis lihtsustavad igapäevaseid ostuotsuseid ja teevad protsessi kiireks ning mugavaks. Need määravad, kas kasutaja naaseb ja jätkab kasutamist või läheb otsib mõne meeldivama alternatiivi.
Comments
Post a Comment