Skip to main content

Kasutajakogemustest

Tänapäeval pole enam piisav, kui veebileht lihtsalt töötab – see peab olema ka kasutajasõbralik. Hea veebileht peaks vastama kõigile Jakob Nielseni kasutatavuse komponentidele ning ideaalis neid isegi ületama. Kuigi minu kogemused veebilehtedega on enamasti olnud pigem positiivsed, olen paratamatult sattunud ka väikeste õuduste otsa.

Näiteks rikuvad mitmed veebipoed väga lihtsat reeglit: ostukorvist ostu sooritamiseni peaks liikuma kiiresti ja mõne lihtsa sammuga. Kui aga selgub, et enne ostu pead end kindlasti nende kliendiks registreerima ja (liialdades) ka mõne sektiga liituma, kaob mul isiklikult kiirelt huvi ja ostu sooritamine jääb pooleli. Olen ka kokku puutunud olukorraga, kus ühe suure toiduketi veebipoes sai kampaaniamärgistusega tooteid (nt „3=2“) osta ainult mitmekaupa st puudus igasugune võimalus soetada vaid üks toode. Kujutage nüüd ette olukorda, kus tahate proovida uusi tooteid, aga peate need ostma ainult 3-pakki korraga. Või vajate ühte pakki piima, aga olete sunnitud ostma mitu pakki korraga või füüsiliselt poodi minema. 

Positiivsete kogemuste hulka kuulub aga sujuv ostukogemus alates ostukorvist kuni maksmiseni. Kuna olen suur veebist ostleja ja väldin viimastel aastatel füüsilisi poekülastusi nii palju kui võimalik, on mul selles osas palju kogemusi. Kiire elutempo tõttu tuleb ette ka olukordi, kus vajalikke oste tuleb teha liikvel olles – näiteks telefonist. Kui veebipoel on olemas mugav äpp, mis mäletab varasemast sinu andmeid ja eelistatud pakiautomaati ning lubab tasuda Apple Pay abil näotuvastusega, on ostlemine tehtud erakordselt kiireks ja lihtsaks. 

Teise positiivse kogemusena tooksin välja mitemete toidupoodide mobiilirakendused, kuhu saab registreerida oma kliendi- ja maksekaardi ning tänu sellele ei pea isegi rahakotti kaasas kandma. Paljud neist võimaldavad kasutada äppi ka ostupuldina – valid tooted äpi abil otse riiulilt, skaneerid ja maksad ilma järjekorras seismata(üldjuhul). See teeb kogu poekogemuse oluliselt kiiremaks ja mugavamaks ning selliste lahendustega olen hea meelega valmis ka tulevikus oste tegema.




Kokkuvõttes on kasutajasõbralikud veebipoodide ja äppide lahendused need, mis lihtsustavad igapäevaseid ostuotsuseid ja teevad protsessi kiireks ning mugavaks. Need määravad, kas kasutaja naaseb ja jätkab kasutamist või läheb otsib mõne meeldivama alternatiivi. 




Comments

Popular posts from this blog

Interneti varasema ajaloo nähtused

Enne 1991.aasta veebi tulekult jõudis Internet eksisteerida aastakümneid. Selle aja jooksul tekkisid mitmed tehnoloogiad, millest osad on säilinud ja osad tänaseks peaaegu täielikult kadunud või leiavad kasutust märkimisväärselt vähe.  E-mail  Üheks selliseks tehnoloogiaks, mis tänaseni aktiivselt kasutust leiab on e-mail. E-maili ajalugu ulatub 1965.aastani, mil MIT töötas välja MAILBOX-spsttemi, mis võimaldas saata kasutajtel sõnumeid üle võrgusüsteemi. Eelnevalt sai sõnumeid salvestada kataloogi, mis oli kõigile nähtav.  Kuigi e-kirjad eksiteerisid ka enne Interneti sündi, tuli selle läbimurre 1969.aastal. Ray Tomlinson saatsi 1971.aastal esimese võrgu kaudu edastatud e-kirja ja 1982.aastal kehtestati SMTP-protokoll. Massidesse jõudis e-mail 1990ndatel. Erililist suurt mõju avaldasin hotmail ja Microsoft Outlook. E-mail on tänaseni igapäevaseks oluliseks suhtlusvahendiks ja arvan, et enamik meist ei kujuta elu ilma selleta enam ettegi.  Telnet  Telnet oli üks...

Meedia ja uus meedia

Peale uue meedia tulekut on kõik traditsioonilised väljajanded hakanud järk-järgult ka sotsiaalmeedia kanaleid kasutama. Need on muutnud hädavajalikuks kanaliteks, et jõuda laiema ja noorema sihtrühmani. Mõni neist kasutab uut meediat oskuslikult ja on seetõttu ka uute klientideni jõudnud, teine on selles osas olnud vähem edukam.  Delfi  Delfi, mis kuulub Ekspress Grupi alla, on üks edukamaid traditsioonilise meedia esindajaid sotsiaalmeedias. Delfi tegutseb mitmel platvormil – lisaks oma portaalile on nad aktiivselt esindatud Facebookis, Instagramis ja TikTokis. Nende üks edukus põhineb sellel, et nad kohandavad sisu vastavalt platvormile, mitte ei jaga lihtsalt linke. Näiteks TikTokis on neil lühikesed ja visuaalselt kaasahaaravad klipid, samas kui facebookis postitatakse veidi pikemaid analüüse. Tihti esitavad nad ka lugejatele küsimusi ja tekitavad aruteluteemasi, mis lükkab auditooriumit teemas kaasa rääkima. Postimees Postimees on üks Eesti suurimaid ja vanimaid ajalehti...

Põnevad IT-lahendused

Tehnoloogia ajalugu on täis väga innovaatilisi ja põnevaid lahendusi. Mõni neist on muutnud meie elu jäädavalt, mõni on olnud ajast eest. Leidub ka neid, mille ideed on olnud nii totrad, et näivad naljana.  Internet - revolutsioon, mis muutis kõikke.  Siinkohal ei tohiks vast kellegil vastuväiteid olla, et Internet on üks ajaloo kõige suuremaid tehnoloogia revolutsioone. Internet sai alguse 1960.ndatel, kui teadlased vajasid paremat lahendust andmete jagamiseks, kui tolle aja suurte ja raskete arvutite kaasa vedamine võimaldas.  Interneti sünniajaks loetakse küll tegelikult 1.jaanuari 1989, millest alates on arvutivõrkudel ka standartne suhtlusviis. Kui 1980-ndatel oli internet veel teadlaste ja valitsusasutuste pärusmaa, siis 1990-ndatel tõi World Wide Web selle massidesse. Tänapäeval ei kujutaks elu ette ilma kiire ja kättesaadava internetita. See on muutnud meie tööharjumusi, õppimisviise ja meelelahutust ning kahtlemata kuulub see kõige olulisemate IT-revolutsioonide ...