Peale uue meedia tulekut on kõik traditsioonilised väljajanded hakanud järk-järgult ka sotsiaalmeedia kanaleid kasutama. Need on muutnud hädavajalikuks kanaliteks, et jõuda laiema ja noorema sihtrühmani. Mõni neist kasutab uut meediat oskuslikult ja on seetõttu ka uute klientideni jõudnud, teine on selles osas olnud vähem edukam.
Delfi
Delfi, mis kuulub Ekspress Grupi alla, on üks edukamaid traditsioonilise meedia esindajaid sotsiaalmeedias. Delfi tegutseb mitmel platvormil – lisaks oma portaalile on nad aktiivselt esindatud Facebookis, Instagramis ja TikTokis. Nende üks edukus põhineb sellel, et nad kohandavad sisu vastavalt platvormile, mitte ei jaga lihtsalt linke. Näiteks TikTokis on neil lühikesed ja visuaalselt kaasahaaravad klipid, samas kui facebookis postitatakse veidi pikemaid analüüse. Tihti esitavad nad ka lugejatele küsimusi ja tekitavad aruteluteemasi, mis lükkab auditooriumit teemas kaasa rääkima.
Postimees
Postimees on üks Eesti suurimaid ja vanimaid ajalehti, kelle uue meedia kasutus on olnud pigem ebaühtlane. Kuigi ka neil on olemas lisaks sisukale portaalile ka sotsiaalmeediakanalid, ei ole nende kasutus olnud nii kaasahaarav, kui see on Delfil. Näiteks TikTokis - mis on just eriti noorema publiku seas levinud platvorm, jagab Postimees üsna pikke uudisklippe, mis sealses keskonnas mõjuvad igavalt ja väsitavalt. Ka Facebookis on nende tegutsemine vähe kaasahaarav. Stiil on väga formaalne - postitused on enamasti lihtsalt lingid artiklitele mõne sissejuhatava lausega. Setõttu jääb Postimees uued meedias pigem jäigaks, mis ilmselt piirab nende jõudmist noorema publikuni.
Comments
Post a Comment